Aku keliru....

Hari ni aku g checkup (6/11/2010) @ Klinik Fuziah, Kota Warisan. Sebelum gi klinik aku ajak my husband gi mkn roti sardin kat seroja jerk ( favourite tue )...pastu aku call klinik tuk confirm dr mane yg bertugas hr nie..coz aku checkup ngan Dr Zubaidah..klinik kate ok pg ni Dr Zubaidah duti...so aku terus g after breakfast....
Dr Zubaidah kate kandungan aku dah 21 mgu ( 5 bulan seminggu )...bb ok tp keadaan uri berada kat bwh..so aku kene lbh berhati2...arap2 kedudukan uri akan berubah n ok..
Tapi aku keliru mana satu tarikh due yang aku nak ekut coz 1st period aku 6/7/2010 dan due nyer pada 13/3/2011...tapi masa aku scan utk 1st time, tarikh due kat kmp lain aiitu 6/3/2011 iaitu lebih awal ( awal 3 mgu kot ).....


Tapi ms aku hampir 4 bulan aku kene 2x bleeding..1st bleeding, ms tue kat kajang...aku memg terkejut giler..ngan perasaan takut, cemas, bdebar2 pn ada n bermcm2...masa tue aku hang jup ape nak buat..aku terus call member aku, kak moly ( merangkap jiranku @ taman dahlia ) ...aku pn citer ar kat kak moli yg aku tkt giler n ape nak wat..mana xtakut, ms ngandungkan eah aku xpernah bleeding, so bile kene ni yg takut semacam..kak moli kate g klinik check...aku pn terus bgtau my husband n citer kat mak mertua aku....
So aku g lah klinik az-zahrah ( klinik yg aku selalu g n panel TNB ).After daftar aku minta utk jumpe dr pompuan...so tnye2 dr ape yg aku nk tanye...dr suruh aku banyak berehat n jgn angkat yg berat2...dr kate xder pape. Dr pn scan lah aku nk tgk keadaan baby ok tak...aku bdebar2 sgt masa tue..takut wei kalau bb xok..






Haa bile dr scan masa nie dr kate tarikh due aku 6/3/2011 same ngan tarikh due ms 1st time scan kat klinik fuziah...memg keliru..Dr kat az-zahrah kate kene ikut tarikh masa 1st scan..tapi Dr Zubaidah, klinik Fuziah tue lak kate ikut aja tarikh 1st period kite iaitu due 13/3/2011...mana satu aku nak ikut...aku memg keliru
td pg aku tanya semula kt Dr Zubaidah tarikh due mana nak ikut, dr kate still ikut tarikh 13/3/2011...so aku ikut jela tarikh due 13/3/2011. Mna x nyer bile org tanya aku dah bpe bulan aku akan kate " ntahlah, aku pn xtau aku bpe bln dah"... org pn pelik biler aku jawab camtu kan...so aku nak ketetapan...kini aku br 21 mgu iaitu 5 bulan seminggu....

Nie gambo scan pg tadi...





Nie kad merah ku

Nie gambar aku ms 4 bulan @ Kajang


Nie gambar kandunganku yg berusia 5 bulan seminggu


Ni aku masa berjalan2 @ Alamanda semalam bersama eaH







Nie berganbar b4 gie klinik...hehehe...lokasi atas bukit....




Beratku ketika 3 bulan : 46 kg
4 bulan : 48 kg
5 bulan : 51.5 kg (ms ni dr pn terkejut beratku naik byk, memg time ni selera mkn bertambah )
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...