Salam AiDiLFiTRi @ Johor 2010


Raya kedua br aku balik johor....lama rasanya xsambut pg raya di johor, rindu masakan johor..ketupat, lemang pn ader gk, rendang, ayam masak merah (suke sgt), lodeh, sambal goreng, serunding,,,n mcm2 lagi...ngan jiran2 semua bg lauk mcm, ade bg nasi ayam, ayam msk kari lah..n byk lg ar...Ingat dlu ms arwah mak aku ada lagi mesti aku suruh mak aku masak ayam masak merah, sedap sgt mak aku msk..teringat2 lah

Setiap kali raya kami sekeluarga akan menziarahi kubur mak n utih...kami akan membaca yasin n doa secara ramai2 di rumah dahulu...setibanya di kubur bc doa lg n tuang air bunga yg dibckan yasin td....semoga mak n utih berada dalam lingkungan org2 yg beriman, amin

Setiap kali raya tibe, kami akan beraya rumah jiran2 terdekat beramai2 n beraya di rumah kakak sulongku, umah uda n umah abang yusri...ms raya umah ude best sekali coz die msk nasi beriani ( aku yg nak...hehe)...tp memg sedap milah masak, leh bukak restoran suatu hr nanti.mlmnye ader sambutan hr jadi akim, anak ngah..mlm tu pak itam lah org kuat yg show...lawak giler, kitaorg nak pecah perut dgr dia nyanyi...pak itam2...lawak ar ko nie..

masa raya kali ni semua org gile li kete lumbe, termasuklah my asben..bayangkan semua org ader kete lumba sendiri, yg lelaki2 jerk la...bkn kete jerk diaorg li, heli pn diaorg li....memg lumba ar kat litar....tp syok gak tgk diaorg main....

Okey...jom layan pic yg aku upload semua nie....


Keluargaku



Berposing di rumah abg yusri di kangkar pulai


Yusri family






Bsama mek ja n adam



Pa n adik bongsuku, an


Enoi

cantek x kete kami, jom lumba

Afiq ngan kete lumbenyer

4 sepupu

Apelah bdk 2 org ni buat


Pse jgn xpose...hehe




Andak ngan anak2nyer afiq n aisyah


Sedey time ni aku xder bsama tuk bposing ngan mereka2 nie..


Tiap2 tahun bile nak salam kene beratur dr yg tua hga ke muda sekali..after salam barulah dapat duit raya dr atuk

Ngah family...mane lak wak jemi nyer nie

Uda family

Alang family

Salam akak yea

Hepi...hepi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...