Usaha yg diharapkan berjaya

Semangat after dpt byk info semalam...alamak, buah epal ejau ku tgal sebiji, beli 10 biji hari sabtu....cane nie....ish xleh jd ni kena li lagi kalu x cane nak turunkan kadar gula dlm darahku nie...mmm aku pn msg my asben kul 5.00ptg semalam yg berbunyi
Ma: Pa, ma nak cr buah la
Pa : nak cr kat ner? mlm ni ada pasar mlm x?
Ma: ada, kat taman seroja
Pa: Ok, mlm nie kiter g heh
yahooo....lega my asben nak g...sian gak kat my asben balik keje dahlah penat...jauh lak tu nak sampai ke umah...pastu nak layan anak n wife lg....after siapkan minuman ptg, aku pn menanti my asben pulang....selepas mkn, my asben suruh siap2 g pasar mlm....xsabar2 nak cr buah yg boleh aku makan....target memg nak li buah ajer..tp dah tibe disana li sedikit makanan mlm..aku li yong tau foo n soya panas.... n my asben li nasi dagang...sedap tul dapat minum soya panas...soya panas merupakan salah satu minuman yg sesuai tuk aku minum....pehhh nikmat tul dpt minum...kalau x aku duk minum air putih ajer........Bile dah li makanan, aku terus menuju tempat jual buah-buahan...

Melalui kajian yg dibuat beberapan hr ni, nilah buah-buahan yg boleh aku mkn yg ada dijual di pasar mlm seroja nie...abes aku borong buah mlm smlm


Buah epal ejau

Buah oren

Buah naga merah

Buah epal merah

Buah lai

Buah jambu biji

Buah belimbing

Selain buah2an, aku terlihat lak sayur peria yg xpernah aku makan..nak li x..nak li x...lama2 aku rasa aku lilah utk nak baik punya pasal...tp aku xde idea lag nak msk peria mcm mane...nak msk menu per peria ni? sape ade idea tolg aku....selain peria aku li limau nipis tuk menu siakap stim mlm ni...teman2 ada x resepi siakap stem yg sedap if ade kongsilah ngn aku.....selain tu aku li timun n brokoli...still xtau lg nak msk menu per...beli ja dlu..haaha..penuh peti ais aku sampai ada yg tpaksa letak luar..maklumlah peti ais kecik ja

Peria, brokoli, timun n limau nipis



Buah naga yg sudah dipotong2 utk dimakan...hehe..nasib baik sedap rasanya..eah pn mkn gak...puas ati li buah naga nie...buah naga ni memg aku suke sgt2

Thanks to my hubby coz sudi teman aku borong buah2 nie wlaupun dlm keletihan.....
Aku berharap usaha menelan semua buah2 nie dapat mengurangkan kadar gula dalam darah aku, amin....doakan aku berjaya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...